Jak jsme nasáli pařížskou atmosféru a nevysáli při tom naše konto | II.

Tááák a je tu druhý den naší lowcost cesty do Paříže. Přes noc jsme dobily baterie. Naše i u mobilu. Vyrážíme brzy. Ještě ani francouzský kohout nezakokrhal.

Pokračujeme v poznávání pařížských památek a atmosféry v Paříži na vlastní pěst

Naší dnešní cestu jsme se rozhodli začít tam, kde jsme ji včera ukončili. Eiffelova věž si žádá být viděna i za rozbřesku.

Po potvrzení, že je opravdu krásná i za denního světla, jsme se přesunuli dál podél Seiny. Trochu mrzlo. Popravdě jsme byli zmrzlí jako preclíky, ale s odstupem času se to vždy zdá být méně hrozné, že. A to jsme se jeli do Paříže ohřát :-). Mráz se rapidně podepsal nejenom na nás, ale i na  počtu cvaknutých fotografií.

Na obrázku je Eiffelova věž brzy ráno z Trocadero

Eiffelova věž za východu slunce brzy ráno -výhled od Trocadéro

Výhled na Eiffelovu věž z Martova pole

Minuli jsme Invalidovnu, Grand Palais a Petit Palais, Place de la Concorde, kostel Madelaine, Palais Royal a spoustu dalších krásných pařížských památek.

Jednou jsem četla, že Paříží jdete a trvá dlouho, než narazíte na něco pěkného. No. Sami jsme si chtěli utvořit obrázek. A ten jsme si utvořili. Paříž stojí za vidění.

Invalidovna v Paříži - směr od Eiffelovy věže
Invalidovna

Paříž Place de la Concorde

Paříž Petit Palais
Fronta v 9 h ráno před Petit Palais – ne, dovnitř jsme nešli :-).

Madelaine v Paříži.

Opera national de Paris / Opera v Paříži

Palais Royal aneb Královský palác

Co musíte jednoznačně v Paříži vidět, je komplex Louvre.

Vždy jsme si mysleli, že je na nádvoří před Palais du Louvre pouze jedna skleněná pyramida. Kdo věděl, že jsou tři, ruku nahoru :-).

Ale já vím, kdo může za to, že jsme chytli tento mylný dojem. Robert Langdon. Přesně si vybavuji scénu, jak pokleká u široko daleko jediné pyramidy :-). Přikládám odkaz, pokud jste Šifru mistra Leoonarda neviděli :-).

Vstupné do muzea Louvre je 12 EUR a kromě pondělí se můžete jít podívat na Monu Lisu kdykoliv. Obvykle mají otevřeno od 9:00 do 18:00, výjimkami jsou pouze středa a pátek, kdy zavírají až ve 21:45.

My dorazili v brzké odpoledne, takže už tu bylo lidí více než holubů před Notre-Dame. U Louvre je také k vidění Arc de Triomphe du Carrousel, který byl postaven na počest vítězství v bitvě u Slavkova u Brna a jsou zde krásné Tuilerijské zahrady. To jen pro upřesnění, aby celou smetanu neslízl jen Louvre :-).

Muzeum Louvre a skleněná pyramida

Komplex Louvre
Louvre a dvě francouzské kachny 🙂

Skleněná pyramida u muzea Louvre
Louvre a jedna česká kachna 🙂

Pohled do skleněné pyramidy u Louvre.

Arc de Carrousel neboli Malý vítězný oblouk v Paříži

Dalším bodem v našem hledáčku bylo Ile de la Cité, ostrov na řece Seině, kde to všechno začalo :-). Pro Paříž. Pro nás to byl spíš pomalu konec naší výpravy.

Na ostrov je možné se dostat hned několika mosty. My jsme si vybrali ten nejstarší, Pont Neuf. Kdo se nerad mačká, přijde si na tomto ostrově na své. Jako by pro velkou část turistů končila Paříž Louvrem. Že se blížíme ke katedrále Notre-Dame jsme poznali podle narůstajícího počtu turistů. A holubů.

Určitě si prohlédněte katedrálu i z boku. Lidé se často domnívají (jako my :-)), že z boku již není nic zajímavého. Opak je pravdou. I bok má co nabídnout :-). Při vstupu můžete nechat peněženku schovanou.

Před Notre-Dame je možné se nechat vyfotit s hejnem holubů, pokud by měl někdo zájem :-). A chtělo se mu čekat frontu na holuby. Možná vás ale zklamu – pařížští holubi jsou úplně, ale úplně stejní jako ti čeští :-).

To v Londýně si na Trafalgarském náměstí fotku s holubem neuděláte. Ne že by se jim tam nelíbilo, ale oni se nelíbily tamní vládě, která je zakázala krmit. Londýnská vláda by si asi fotku před Notre Dame s pařížskými holuby neudělala.

Cesta z muzea Louvre podél Seiny k Notre Dame

Katedrála Notre-Dame z přední strany

Katedrála Notre-Dame z boku

Posledními zastávkami byla historická budova Pantheon a Lucemburské zahrady. Pantheon jsme viděli v Římě a byli jsme zvědaví, jak se liší mezi sebou. Četla jsem názory, že Pantheon v Římě je TEN PANTHEON. A ono to tak opravdu je. Ta atmosféra je úplně jiná. To musíte prostě cítit :-).

Ale přesto Pantheon v Paříži určitě stojí za vyšlápnutí kopce od Notre-Dame. Je to krásná stavba, která by si určitě zasloužila více pozornosti, než se jí dostává. Paříž má své jiné tahouny a Pantheon v tomto případě utřel.

Když už nic jiného, tak po cestě jsou veřejné záchody zdarma. A to je určitě fajn. Jsou to takové malé nerezové domečky. V centru jich je spousta a to je fajn o to víc.

Od praktické vsuvky zpět k pařížským památkám – plné vstupné do Pantheonu je 9 eur a pro děti a mládež do 25 let je zcela zdarma.

Lucemburské zahrady jsou jen kousek od Pantheonu. Zahrady jsou plné laviček a židliček, na kterých sedí Pařížané a relaxují. My jsme také neodolali a plácli sebou na první volnou lavičku. Chvíli jsme pobyli, nasáli déčko z pařížského sluníčka a přesunuli se na Gare de l´Est.

Pantheon v Latinské čtvrti v Paříži

A tím naše pařížská pohádka končí. Nasedli jsme do autobusu směr ČR, kam jsme dorazili v brzkých ranních hodinách a už jsme se viděli za hodinku doma. Jenže to by nesmělo být v Plzni – 17 stupňů. A my nesměli mít auto staré 19 let. Co z toho plyne? Ano, správně. Tlačili jsme.

Super bylo,že jsme měli zaparkováno do kopce. Za námi jiné auto, takže cuknout to nesmělo. To byl docela problém, protože jsme se chlámali na celé kolo. A další čtyři kola jsme měli roztlačit.  A já když se směju, nemůžu nic. Natož tlačit auto. Kolemjdoucí si asi mysleli, že jsme blázni. Nebo že možná krademe auto. Proto nám asi nikdo nepomohl. Ale aspoň nás nenaprášili.

Další články o Paříži:

Jak jsme nasáli pařížskou atmosféru a nevysáli při tom naše konto I.

25 tipů, jak levně navštívit Paříž na vlastní pěst I.

25 tipů, jak levně navštívit Paříž na vlastní pěst II.

Přehled vstupného na památky v Paříži a do Disneylandu 2019

Pomohl vám tento článek? Dejte mi vědět 🖤.